„Z daleka widok jest piękny”

Poprzestając na „pierwszym wrażeniu” i obserwacji (po)czynionej z pewnego dystansu – fizycznej odległości ale może zwłaszcza w efekcie braku emocjonalnego zaangażowania i znajomości wzajemnych (ko)relacji wiele powiązań międzyludzkich jawi nam się mianem wręcz idealnych… Bazujemy na tym co widzimy i wiemy o innych często nie znając złożonej prawdy, która jest przed nami skrzętnie skrywana… Nawet nie mamy świadomości tego z jak wieloma życiowymi dramatami zmagają się ludzie mimo iż na „pierwszy rzut oka” wszystko wygląda bardzo dobrze… W swoim patrzeniu na Świat nie umiemy w pełni uciec od egocentryzmu – w odpowiednich proporcjach jest on jak najbardziej wskazany i naturalny lecz czasami przyczynia się do spoglądania na innych jak na istoty, które zostały obdarowane lepiej od losu niż my sami… Dobrze wiemy co źle funkcjonuje w naszym życiu, wiemy również z jakimi problemami, a nawet dramatami się zmagamy lecz brak nam tej wiedzy i świadomości w odniesieniu do innych… Jest wielu ludzi, których los obdarował o wiele lepiej od nas samych lecz jest również bardzo wielu takich, których doświadcza o wiele gorzej niż nawet mogłoby nam się wydawać – mimo to narzekamy i narzekać będziemy bo jest to dla nas tak bardzo naturalne… Uświadamiając sobie, że inni mają gorzej przestajemy „na chwilę” narzekać zaczynając doceniać swoje życie… Lecz wystarczy tylko, że pojawi się jakaś trudność lub „podwinie nam się noga” i narzekanie (po)wraca… Z daleko widok nas i naszego życia dla innych również może wydawać się piękny… A czy w istocie zawsze takim w pełni jest…(?)

2 uwagi do wpisu “„Z daleka widok jest piękny””

  1. No cóż…, to ja chyba już pod poprzednim wpisem, napisałam ci wszystko co ważne i co mam dziś do powiedzenia.

    ALE… 🙂 Jaka jestem w życiu? Dokładnie taka jak w tym pisaniu u ciebie i u siebie. Nie krępuje się pokazać twarzy na własnym blogu, nie krępuję się użyć mocnego słowa jak mam powód, jestem sobą ale CZĘSTO wątpię, czy ktokolwiek w sieci mi uwierzy w to, że tak jest naprawdę. Może ty, bo mnie znasz. Dużo w życiu przeżyłam i jedno wiem na pewno. Warto dobrze się życiu przyglądać. Nauka, bezcenna… pozdrawiam

    Lubię to

Skomentuj

