„Burza” (Teatr Polski we Wrocławiu)

William Shakespeare odświeżany i odgrzewany (w pozytywnym tego słowa znaczeniu) „na nowo” dla potrzeb zmieniających się oczekiwań współczesnych widzów…

Mimo iż myśl przewodnia i treści są ponadczasowe to jednak forma wyrazu podlega wyraźnej modyfikacji dostosowując się do zmieniającego się na naszych oczach Świata…

Scenografia i muzyka są zdecydowanie wielkimi atutami tego przedstawienia – tytułowa burza jest niezwykle realna wzmacniając tym samym odbiór intensywności odgrywanych na scenie emocji…

Charakteryzacja bohaterów również bardzo udana – to niebywałe jak wiele można na tej płaszczyźnie osiągnąć gdy ma się pomysł na to kto i jak powinien wyglądać aby jawić się mógł mianem bardziej wiarygodnego w odgrywanej przez siebie roli…

Nagości tym razem było bardzo niewiele lecz mimo to jak dla mnie nawet ta, która się pojawiła była zbędna…

Ilość wulgarnego słownictwo również bym zminimalizował – wciąż kłóci mi się z miejscem i charakterem rozrywki rzekomo zwanej wysoką… oczywiście aby „coś” podkreślić i emocje wzmocnić bywa pomocne lecz cedzić się je powinno oszczędniej nim operując…

Reasumując jak ktoś będzie miał kiedyś okazję to przedstawienie zdecydowanie polecam – jest jednym z lepszych, na których ostatnio byłem…

Oczywiście widziałem lepsze (lepsze dla mnie lub też bardziej do mnie trafiające)… lecz jednocześnie widziałem wiele gorszych…

A to konkretne „Burzą” zwane jest całkiem niezłe i zobaczenia zdecydowanie warte…

6 uwag do wpisu “„Burza” (Teatr Polski we Wrocławiu)”

  1. Zdecydowanie warte, chętnie poszłabym na taką „Burzę”… ale mam ze stolicy za daleko 🙂 DOBREJ NOCY

    A jak teatr muzyka i gra to może na kawałek muzyczny do mnie zapraszam Ania Dąbrowska w nowy albumie „gra i śpiewa” dla naiwnych marzycieli czyli w sumie… dla nas wszystkich, poniekąd 🙂 zaraz wstawię…

    Polubienie

    1. Ze stolicy rzeczywiście jest kawałek… 😉
      Fajny kawałek, gdzieś już ta piosenka obiła mi się o uszy – już wiem, we wczorajszym Teleekspressie był kawałek… 😉
      Wszystkiego dobrego z okazji Dnia Kobiet życzę 🙂
      Spokojnej nocy.

      Polubienie

      1. Dzięki i imienin przy okazji 🙂 Dobrej Spokojnej Nocy 🙂

        Faktycznie, będzie krążyć niebawem z tymi piosenkami 🙂
        ona ma fajny głos, ciekawe teksty i z nie byle kim gra, np. Smolik ją ceni, też wrzuciłam ich całą płytę, jestem pod wrażeniem też.

        Polubienie

Skomentuj

