Do czego służy balkon…?

Tak sobie pomyślałem, że z racji panującej pogody warto by się było chwilę zastanowić nad funkcją balkonu – oczywiście balkon spełnia pewną funkcję przez cały rok ale… gdy za oknem panuje pogoda, której obecnie doświadczamy funkcja balkonu się zmienia – jego znaczenie zdecydowanie wzrasta…

Niestety nie każdy posiada w swoim mieszkaniu tudzież domu balkon ale… jednak wielu ma takowe szczęście…

Balkon, logia, taras – to zdecydowany atut danego mieszkania tudzież domu…

Nawet jeżeli z balkonu nie korzystasz to zawsze możesz to zmienić – jeżeli będziesz tego chciał…

Ostatnio w czasie wszelakiego rodzaju spacerów tudzież innych form przemieszczania się zacząłem przyglądać się balkonom, a zwłaszcza temu co się na nich dzieje – jak wyglądają i do czego są przez ludzi wykorzystywani…

Funkcja magazynowa – miejsce gromadzenia nieużywanych przedmiotów – oczywiście można ale… chyba szkoda potencjału jaki ma w sobie balkon aby go tylko zagracać…

Funkcja rekreacyjna – miejsce, w którym można posiedzieć „na świeżym powietrzu” w czasie ładnej pogody…

Funkcja ozdobna – przestrzeń, w której królują wszelakiego rodzaju kwiaty…

Funkcja przydomowego ogródka – cały balkon zastawiony doniczkami z ziołami i innymi roślinami użytkowymi…

A gdyby tak połączyć różne funkcje – taka sytuacja wydaje się najlepszą z możliwych…

Oczywiście wszystko, a jak nie wszystko to bardzo wiele zależy od powierzchni danego balkonu – spotkać można takie, których istnienie z racji karykaturalnie małej wielkości logicznie rzecz biorąc pozbawione jest sensu ale… z drugiej strony posiadają ludzie balkony, a raczej bardziej tarasy, których powierzchnia może być zbliżona do kawalerki, a nawet mieszkania dwupokojowego – tylko pozazdrościć… 😉

Każdy robi ze swoim balkonem co chce ale… przyznam szczerze, że znacznie bardziej przyciągają wzrok te, na których królują wszelakiego rodzaju rośliny, a ich funkcja nie ogranicza się tylko do miejsca, w którym „palacz” może spokojnie wyjść na papierosa…

Swoją podróż wzrokiem po balkonach będę konturował dalej bo wydaje mi się, że czasami balkony mogą się okazywać znacznie ciekawszym miejscem niż samo mieszkanie tudzież dom… szukam przejawów życia, a to właśnie w roślinach, a nie w designersko urządzonych balkonach można je odszukać… preferuję bujną wręcz dziką roślinność, a nie perfekcyjnie ułożone sterylnie wypolerowane płytki…

W „świecie balkonów” dzieje się bardzo wiele, a pomysły na ich urządzanie potrafią zaskakiwać…

6 uwag do wpisu “Do czego służy balkon…?”

  1. Hmmm…. na moim różne funkcje. Bo mam na parapecie skrzynie z ziołami, mięta, bazylia, oregano, tymianek, jakaś włoska mieszkanka, koperek… właśnie sobie skroiłam do bobu z czosnkiem i oliwą, lubisz tak? Ja bardzo, podejrzałam gdzieś w diecie, za którą sporo przez kilka miesięcy płaciłam, a potem doszłam do wniosku, że samodzielnie wyjdzie taniej. Dobry jest taki bób, soli morskiej należy dodać i zamiast chipsów do fajnego filmu 🙂

    Ponadto – stoliczek i dwa krzesełka w kolorze amarantowym, ujęły mnie tym kolorem pewnego dnia, ale je wymienię, bo trzymam zimą na balkonie, okazało się, że mróz i wilgoć naruszyły gąbkę w krzesłach i wysypała mi się niczym mąka na ręce, kiedy krzesła rozkładałam na wiosnę. Do TK Max skoczę, kupię parasol i jakieś krzesełka znoszące mrozy, parasol dla psi, bo ma tam też swoją poduchę, a ja mam balkon południowy i gorąco na nim, cień i kwiatom, i mordce się przyda. Krzesełka na papierosa i kawę.

    I skrzynki na narzędzia, farby, dwustronne taśmy, śrubki. Kiedyś szafeczka, ale z niej zrezygnowałam, bo była drewniana, więc teraz skrzynki na najpotrzebniejsze rzeczy przy moich nagłych zrywach upiększania mieszkania, mam takie zrywy, kupuję wtedy kiszonego ogóra, kiełbachę śląską, biały chleb i piwo, biorę pędzel, farbę i smaruję po suficie :-).

    Więc chyba mam taki balkon: wszystko w jednym :-). Ale kupię też lampiony, bo mam dwa haki pod sufitem (czy na balkonie to coś to nadal sufit?), a lampion przy oknie cudnie wygląda, więc na balkonie też powieszę jakieś klimatyczne.

    Bardzo lubię takie zabawy. Ostatnio zbieram kafle. Malowane ręcznie, stare, z obrazkami urokliwymi, z sygnaturami i zamiast obrazków przyklejam je na ścianie w sypialni. Tak, kafle, ceramikę, nietuzinkową. Znajdowanie takiej nietuzinkowej na bazarach staroci i na allegro sprawia sporo frajdy 🙂

    Polubienie

    1. Jeżeli o mnie chodzi to bardzo lubię zioła – dodaje je wszędzie gdzie tylko się (u)da… pomijając walory smakowe zioła wpływają pozytywnie na nasze zdrowie więc zdecydowanie warto je stosować… do bobu również lubię dodać ziół i oliwy – w przeciwieństwie do innych lubię gdy jest poobierany i gotowy do spożycia, a nie gdy trzeba go na bieżąco obierać i zjadać…

      Wersja balkony jaką posiadasz jest chyba najlepszą z możliwych – „wszystko w jednym”… nie warto się ograniczać, a przy tym warto z posiadania balkony korzystać…

      Wydaje mi się, że balkon może posiadać swoistego rodzaju sufit, a kto „mu” zabroni… 😉

      Gdy na balkonie jest wystarczająca ilość słońca to można również zastosować lampki solarne – obecnie oferta zrobiła się bardzo szeroka i chyba każdy może wybrać „coś” pod swój gust…

      Niech żyje balkon, loggia i taras… 🙂

      Polubienie

  2. Wiesz, to jest myśl. Lampa solarna. Nawet od razu zerknęłam na możliwości i widzę kilka przyjemnych, prostych, pięknie by się skomponowały pomiędzy skrzynki z ziołami i stworzą klimat. Bardzo Ci dziękuję za inspirację, rozglądając się za parasolem i krzesełkami przyjrzę się także lampom 🙂

    Polubienie

    1. Są różne lampki solarne ale… niektóre z nich generują bardzo przyjemne światło, które zdecydowanie nadaje przyjemnego klimatu miejscu, w którym się znajdują… poza tym to rozwiązanie bardzo ekologiczne… 😉

      Polubienie

Skomentuj

